Lehdistötiedote: Plugit ja kiinteistösijoittaja Cibus Nordic laajentavat yhteistyössä sähköautojen teholatausverkostoa

Julkaisuvapaa 12. syyskuuta 2024, Helsinki

Plugit ja johtava pohjoismainen kiinteistösijoitusyhtiö Cibus Nordic Real Estate AB ovat solmineet merkittävän yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on laajentaa sähköautojen suurteholatausverkostoa Cibuksen päivittäistavarakaupan kiinteistöissä Suomessa.

Ensimmäisessä vaiheessa tehokkaita Plugit Lataus -pisteitä asennetaan 41 Cibuksen Suomessa omistamaan kiinteistöön, joissa Cibus ja vuokralaiset voivat tarjota yhdessä Plugitin kanssa kiinteistössä asioiville loppuasiakkaille korkealaatuista ja tehokasta sähköautojen latausta.

Latausratkaisut toteutetaan yhteistyössä kiinteistöjen vuokralaisten kuten Tokmannin kanssa. 180 kW suurteholatauspisteisiin tulee kaikissa kohteissa tarjolle myös 22 kW -asiointilatausta, mikä tarjoaa riittävän tehokkaan ja nopean asioinnin aikaisen latauksen sähköautoilijoille, mukaan lukien hybridiautot. Asiointi latausasemilla sujuu edullisimmin käyttäen Plugit APP -mobiilisovellusta tai lataustägiä, teholatauksen hinta on 0,35-0,39 €/kWh. 22kW-asiointilatauksen hinta on 0,28 €/kWh

Latausasemien asennukset alkavat syyskuussa 2024, ja ensimmäisessä vaiheessa tavoitteena on avata noin 30 Plugit Lataus -asemaa jotka sijoitetaan Cibuksen pitkäaikaisen vuokralaisen Tokmanni-myymälöiden yhteyteen vuoden 2024 aikana. Latauspisteiden valikoima kattaa sekä perus- että suurteholatauksen, mikä vastaa erilaisten sähköautojen ja käyttäjäryhmien tarpeisiin. Tämä latausverkoston laajennus tukee Suomen kasvavaa sähköautoilua ja vastaa yhä suurempaan sähköautojen latausinfrastruktuurin kysyntään.

Plugit Finland Oy, Lauri Keskinen, Head of Charging as a Service kommentoi yhteistyötä:
”Tämä on meille merkittävä investointi. Yhteistyö Cibuksen kanssa on keskeinen askel Plugit Lataus –verkoston laajentamisessa. Näiden 41 uuden kohteen avulla voimme tarjota sähköautoilijoille entistä parempia latausmahdollisuuksia ympäri Suomea. Erityisesti suurteholatauspisteet tuovat nopeutta ja sujuvuutta autoiluun, mikä edistää sähköautoilun kasvua.”

Cibus Nordic Real Estate AB, Lauri Tiensuu, Chief Operating Officer, korostaa kiinteistönomistajan roolia kestävän kehityksen tukemisessa:
”Kiinteistösijoittajana olemme sitoutuneet tukemaan vihreää siirtymää ja kestävää kehitystä. Yhteistyö vuokralaisten ja Plugitin kanssa tukee tavoitettamme kohti hiilineutraalia tulevaisuutta ja vastuullista liiketoimintaa. Plugitin laturien asentaminen tuottaa lisäarvoa niin vuokralaisillemme kuin heidän asiakkailleen, ja tukee kiinteistöjemme pitkän aikavälin arvonkehitystä.”

Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen toteaa: ”Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme vastuullisia ja käteviä palveluita. Tehokkaiden latausmahdollisuuksien lisääminen myymälöidemme yhteyteen on luonnollinen jatke näille pyrkimyksille. Yhteistyö Plugit Finlandin kanssa mahdollistaa, että asiakkaamme saavat käyttöönsä modernit ja nopeat latausratkaisut juuri sinne, missä he liikkuvat vastaten arjen tarpeisiin.”

Lisätietoja:

Plugit Finland Oy on suomalainen sähköajoneuvojen latausratkaisuihin erikoistunut yritys, joka kehittää omaa Plugit Lataus sekä Plugit Pro DC -latausverkostoa ja toimittaa innovatiivisia latausjärjestelmiä yrityksille, teollisuudelle ja julkiselle sektorille.

Cibus Nordic Real Estate AB (publ) on Tukholman pörssissä listattu kiinteistösijoitusyhtiö, joka omistaa ja hallinnoi päivittäistavarakaupan kiinteistöjä.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

Lataa tiedote PDF-tiedostona tästä

Päivittyvä listaus kiinteistöistä, joissa asennusaikataulut ja tekniset toimitukset ovat vahvistettu 9/2024,

KohdeOsoitePaikkakuntaValmistumis-kk
Tokmanni HarjavaltaHuovinkatu 4Harjavalta9