Suomen paras sähköisen liikenteen asiakaspalvelu
Palvellaksemme paremmin laajaa asiakaskuntaamme, Plugitin asiakastuki on jaettu Yritysasiakaspalveluun ja Asiakaspalveluun.
Plugit palvelee puhelimitse
kaikkia asiakkaita arkisin klo 8-16 numerossa 0207 350 330 (0,088 €/min)
ja yritysasiakkaita arkisin klo 8-16 numerossa 0207 350 335 (0,088 €/min)


Asiantuntijat auttavat latausongelmissa
Mikäli törmäät Plugitin latauslaitteella ongelmaan, tukenasi ovat lataamisen asiantuntijat, jotka päivystävät 24/7 vuoden jokaisena päivänä numerossa 0207 350 330.
Asiantuntijamme pystyvät ratkaisemaan ongelmatilanteet ajoneuvon lataamisessa useimmissa tapauksissa etähallinnan avulla.
Sopimusasiat, tilaukset ja muu asiointi tapahtuu Asiakaspalvelun kautta arkisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ohjeita sähköautoilijalle:
https://plugit.fi/sahkoautoilijalle/
Näin lataat -opastusvideo:
Lataamisen UKK eli useimmin kysytyt kysymykset
Tässä neljä yleisintä lataamiseen liittyvää ongelmaa, joita Plugitin asiakaspalvelussa ratkotaan päivittäin:
Lataus ei lähde toimimaan
Ylivoimaisesti eniten asiakaspalvelua työllistää tilanteet, kun latauslaite ei syystä tai toisesta lähde lataamaan. Etenkin julkisten pikalatauslaitteiden aikakatkaisu tuottaa toisinaan ongelmia laitteisiin tottumattomalle lataajalle. Ongelmanratkaisu alkaa asiakaspalvelussa yleensä latauslaitteen uudelleenkäynnistämisellä, jonka jälkeen lataajaa ohjeistetaan aloittamaan lataustapahtuma uudelleen.
Yleisimmät syyt lataustapahtuman epäonnistumiseen & vinkkejä ongelmanratkaisuun
- Maksaminen ei onnistu: Varmista että maksukortti on lisätty Plugit APP -sovelluksen profiilin kortit-osiossa
- Ei latausoikeutta kyseisessä kohteessa: Rekisteröityessä ”Yritys” -kohtaan saat luvan lataamiselle kyseisen kohteen latauslaitteissa.
- Kaapeli on huonosti kiinni: Kytke kaapeli uudelleen ja varmista että se menee pohjaan saakka.
- Jos toimit hitaasti, laite aikakatkaisee toiminnon. Kun laitat kaapelit kiinni autoon ja laitteeseen, sinulla on laitteesta riippuen 15-60 sekuntia aikaa tunnistautua. Pikalatauslaitteessa aika on 15-30 sekuntia ja 30-60 sekuntia.
- Maksamattomia laskuja tai automaattinen latausveloitus ei ole lähtenyt kortilta: Sovelluksesta kannattaa tarkistaa kerran kuussa, että maksutapahtumat ovat menneet eteenpäin.
- Latauslaite on viallinen: Plugitin asiakaspalvelutiimi järjestää laitteelle huollon.
Maksaminen ei onnistu
Itse latauslaitteen käyttöön liittyvien ongelmien lisäksi yhteydenottoja tulee muun muassa maksukortin lisäämistä tai Plugit APP -sovellukseen rekisteröitymistä koskien. Ennen ensimmäistä lataustapahtumaa käyttäjän tulisi luoda tili ja liittää siihen maksukortti. Sovelluksen kautta saa tilattua myös tägin seuraavia latauskertoja nopeuttamaan.
Johto jää kiinni
Toisinaan latausjohto ei irtoa autosta tavanomaisin toimenpitein ja edessä on soitto asiakaspalveluun. Automallista riippuen ratkaisukeinot vaihtelevat, mutta yleensä apu löytyy viimeistään auton omasta ohjekirjasta. Hyvin usein johdon vapauttamiseen on olemassa erillinen painike auton hallintalaitteistossa.
Latausjohdon juuttuessa ei kannata yrittää kiskoa johtoa väkisin irti tai lähteä ajamaan. Asiakaspalvelu pystyy ratkaisemaan tällaiset vikatilanteet nopeasti ja ilman materiaalivaurioita.
Lataus ei ole täysitehoinen
Kaikki autot eivät kykene ottamaan vastaan latauslaitteen antamaa maksimitehoa. Auton asetuksista pystyy säätämään maksimimäärää tiettyyn pisteeseen asti. Lisäksi lataustehoon vaikuttavat erilaiset tekijät kuten akun kunto, akun varaustaso, sääolosuhteet sekä ladattavien autojen lukumäärä.
Mikäli samalla latauspisteellä on useita autoja, kuormanhallinta saattaa säädellä lataustehoa jakaen sitä tasaisesti kaikille latauksessa oleville autoille.