Asiakaspalvelunumero 0207 350 330 (mpm/pvm)

Asiakaspalveluun soittamisesta veloitetaan operaattorin mukainen mpm- (matkapuhelinmaksu) tai pvm-maksu (paikallisverkkomaksu). Ulkomailta soitettaessa peritään ulkomaanpuhelumaksu. Hinnat vaihtelevat operaattoreittain ja koskevat myös jonotusaikaa.

Asiantuntijat auttavat latausongelmissa

Jos latausapurin apu ei auttanut ongelmaasi, asiantuntijamme pystyvät ratkaisemaan ongelmatilanteet useimmissa tapauksissa etähallinnan avulla.  Sopimusasiat, tilaukset ja muu asiointi tapahtuu Asiakaspalvelun kautta arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Puhelin: 0207 350 330
S-posti: asiakaspalvelu@plugit.fi

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Latauspaikka voi olla määritetty yksityiseen käyttöön, jolloin tarvitset latausoikeuden ladataksesi kyseisessä kohteessa. Mikäli tiedät olevasi oikeutettu lataamaan kohteessa, ole yhteydessä asiakaspalveluun arkipäivänä klo 8-16 saadaksesi latausoikeuden.

Latauksen hintatiedot löydät sovelluksesta kunkin latauslaitteen tiedoista. Kertalataajalle hinta esitetään myös maksusivustolla latauslaitteen ID-numeron ilmoittamisen jälkeen.

AC-latauslaitteella käytät lataamiseen omaa asiointikaapelia. Kiinnitä kaapeli ensin autoon ja sitten latauslaitteeseen. Varmista, että liitin menee huolellisesti pohjaan asti. Aloita lataus tunnistautumalla RFID-tunnisteella tai sovelluksella.

DC-latauslaitteella kaapeli löytyy latauslaitteesta. Seuraa latauslaitteella olevia ohjeita latauksen aloittamiseksi. Tunnistautua voit joko RFID-tunnisteella tai sovelluksella. Huomaa, että tunnistautumistapa latausta aloittaessa määrittää myös lopetustavan.

Varmista:

  • että maksukortti on lisätty Plugit APP -sovelluksen profiilin Maksutavat-osiossa
  • että lataustililläsi ei ole maksamattomia laskuja, jotka lukitsisivat tilisi. (Ks. Lataustapahtumien maksaminen)
  • että kaapeli on kytketty kunnolla sekä autoon että latauslaitteeseen. Voit kertaalleen irrottaa kaapelin ja kytkeä sen uudelleen, jolloin varmista, että kaapeli menee pohjaan saakka.

Jos lataus ei ala latauslaitteelle ja autoon määritettyjen aikamääreiden sisällä, latauksen aloitus epäonnistuu. Tällöin koko lataustapahtuma on aloitettava uudelleen. Aikamääreet vaihtelevat latauslaitteesta ja autosta riippuen.

Lataustehoon vaikuttavat mm. latauslaitteen maksimiteho, auton kyky vastaanottaa virtaa, auton latausasetukset, latauspaikan yhtäaikaisten latausten määrä sekä akun lämpötila ja varaustaso. Erityyppisissä latauspaikoissa lataustehoa voidaan ohjailla eri tavoin virran jakamiseksi tasaisesti eri latauspistokkeille.
AC-latauslaitteella lataustapahtuman päättämiseksi riittää, kun kaapeli irrotetaan ensin autosta ja sitten latauslaitteesta. Autosta riippuen, voit joutua avaamaan auton ovien lukituksen, ennen kuin saat kaapelin irti autostasi. Ovien lukituksen avautumisesta kaapelin vapautumiseen, voi olla pieni viive, joten ethän hätiköi.

DC-latauslaitteella ladatessasi, laite tarvitsee käskyn lataustapahtuman lopettamiseksi ennen kuin kaapeli on mahdollista irrottaa. Lopetuskäskyn voit antaa laitteelle samalla tunnisteella kuin latauksen aloitit (sovellus tai RFID) tai suoraan autosi hallintapaneelista. Mikäli kaapeli ei irtoa lopetuskäskyn jälkeen autosta, irrota kaapeli autostasi löytyvän vapautusmekanismin avulla. Vapautusmekanismit vaihtelevat automalleittain, joten tutustuthan autosi käyttöohjeisiin.

Joskus harvoin voi tulla tilanne, että latauskaapeli ei irtoa normaalisti latauslaitteesta. Tällöin voit kokeilla työntää kaapelia tiukemmin kiinni latauslaitteeseen ja sen jälkeen kokeilla normaalisti irrottaa kaapelia. Mikäli tämäkään ei vapauta kaapelia, kytke kaapeli uudelleen autoon. Aloita lataustapahtuma uudelleen ja kokeile latauksen päättämistä irrottamalla kaapeli autosta.

Huomaathan, että DC-latauslaitteella asioidessasi, kaapelin kiinnityksen yhteydessä, auto lukitsee kaapelin. Voit hallinnoida latauksen päättämistä ja kaapelin irrotusta auton hallintalaitteista. Lisäinfoa aiheesta löydät autosi käyttöohjeista.

Mikäli latauslaitteen yhteydessä taustajärjestelmään on viivettä latausta lopettaessa, voi myös lataustapahtuman tiedot päivittyä sovellukseen viiveellä. Tietojen pitäisi päivittyä oikein noin vuorokauden sisällä lataustapahtuman päättymisestä. Jos näin ei tapahdu, voit ilmoittaa asiasta sovelluksen kautta, kohdasta ’Ilmoita ongelmasta’
Kun olet rekisteröitynyt Plugit Appin käyttäjäksi, tallenna maksukortti sovellukseen Maksutavat-osiossa. Edellisen kuukauden lataustapahtumat veloitetaan automaattisesti seuraavan kuun alkupäivinä sovellukseen määrittämäsi maksukortin kautta. Mikäli automaattiveloitus olisi epäonnistunut, pääset maksamaan tapahtumat sovelluksen Lataustapahtumat-osiossa.

Rekisteröitymätön asiakas voi maksaa yksittäisen latauksen sivustolla pay.plugitcloud.com, johon syötetään latauslaitteen ID-numero sekä maksukortin tiedot.

Kesästä 2024 alkaen uusiin teholatausasemiin vaaditaan maksuautomaatti jossa voit maksaa tapahtuman maksukorteillasi. Seuraa latausasemalla laitteiston ohjeita.

Yksityisasiakkaat, operointipalvelu

This field is hidden when viewing the form

Next Steps: Sync an Email Add-On

To get the most out of your form, we suggest that you sync this form with an email add-on. To learn more about your email add-on options, visit the following page (https://www.gravityforms.com/the-8-best-email-plugins-for-wordpress-in-2020/). Important: Delete this tip before you publish the form.

Perustiedot

Nimesi(Pakollinen)
Valittu palvelu – vain toisen voi valita*(Pakollinen)
Operointipalvelulla saat käyttöösi asiakaspalvelun tuen, huollon etätoimet sekä laitteen vaatimat huoltokäynnit takuuaikana. Takuuseen sisältyy nimenomaan laitteen toimintaan liittyvät huoltotyöt. Muut mahdolliset huoltotyöt ovat asiakkaalle maksullisia voimassa olevan palveluhinnaston mukaisesti. Operointipalvelusta veloitetaan kuukausittaista palvelumaksua voimassa olevan hinnaston mukaan. Palvelumaksut veloitetaan maksukortilta kuukausittain. Operointipalvelusta tehdään erillinen sopimus. Saat allekirjoituslinkin ilmoittamaasi yhteyssähköpostiosoitteeseen.

Tehdasasetukset palauttamalla katkaistaan latauslaitteen yhteys Plugitin taustajärjestelmään eikä etätuki ole enää mahdollista. Laitetakuu jatkuu alkuperäisen takuuajan loppuun asti. Kaikki kohteessa tehtävät vianselvitystoimenpiteet ovat maksullisia, myös takuuaikana, kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Tehdasasetusten palautuksesta veloitetaan kertaveloitteinen työkustannus kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan.
Tehdasasetusten palautuksen jälkeen latauslaitteen uudelleen taustajärjestelmään liittämisestä veloitetaan voimassa olevan hinnaston mukainen työkustannus. Saat sähköpostiisi vahvistuksen, kun työ on otettu käsittelyyn.
Kírjoita tähän tarvittaessa viestisi.

Muuta

Muista lähettää lomake, kun olet täyttänyt kaikki pakolliset tiedot lomakkeelle. Otamme asiasi käsittelyyn mahdollisimman pian. Kiitos asiakkuudestasi!

Pysy ajan tasalla

Tilaa uutiskirjeemme

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Viestin lähettämisessä tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.